0

Ingen är rädd för vargen här...?

Tydligen har vi fått vargbesök i skogen här omkring. På en gård 1,5 kilometer härifrån ska ett får ha attackerats och dödats under natten till söndag och utifrån de spår som lämnats kvar tyder det på att det är en varg. Jag har alltid varit för att vi ska bevara den svenska vargstammen, då den tillhör vår natur och flora. Men jag måste erkänna att det kändes lite olustigt att ha haft dem så nära inpå. Inte för att det ändrar min uppfattning om bevarandet av vargstammen, men jag kunde ändå upptäcka mig själv som småbarnsförälder och djurägare måla upp en annan bild inom mig. För ett ögonblick kändes det väldigt hotfullt att ha varg springandes i skogen utanför knuten. Samtidigt ligger det något spännande över det hela, kanske för att det är lite farligt. Om man ska tro på sagorna så är det ju tur att man bor i stenhus som den tredje lilla grisen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar