0

Cream cheesefylld kycklingfilé med barbequesås

En av favoriträtterna när det gäller kyckling. Cream cheesefyllningen gör så att kycklingen blir både saftig, mör och välsmakande. Jag brukar själv använda Cream Cheese med vitlökssmak, men det går alldeles utmärkt att välja ost efter egen smak.

4 personer
ca 45 min

Du behöver:

Cream cheesefylld kycklingfilé:
4 kycklingfiléer
200 gram Cream Cheese (vitlök)
ca 1 krm nymalen svartpeppar
ca ½ tsk salt
smör eller margarin till stekning

Min frus goda barbequesås:
2 dl crème fraiche
ca 1 msk chilisås
ca 1 krm curry
ca 1 krm cayennepeppar
ca ½ msk olivolja
salt
nymalen svartpeppar

Mixad grönsallad:
ca 200 gram mixad sallad
1 ask körsbärstomater
½ gurka
1 dl majskorn

....GÖR SÅ HÄR....

Cream Cheesefylld kycklingfilé
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Smält smör i en stekpanna.
3. Bryn kycklingfiléerna på båda sidorna tills de fått fin färg.
4. Skär ett snitt längs sidan på varje kycklingfilé och fyll filéerna med Cream Cheese.
5. Lägg kycklingfiléerna i en ugnssäker form salta och peppra kycklingfiléerna.
6. Ställ in i ugnen i ca 20-25 min.

Min frus goda barbequesås
Gör så här:
1. Häll upp crème fraiche i en skål.
2. Tillsätt chilisås, curry, cayennepeppar, olivolja, rör om försiktigt och smaka av med salt och nymalen svartpeppar.

Mixad grönsallad
Gör så här:
1. Skölj salladen och låt den rinna av i ett durkslag.
2. Skiva och dela gurkan.
3. Dela körsbärstomaterna.
4. Blanda sallad, gurka och tomater i en skål.
5. Tillsätt majskornen och blanda om.

Servera kycklingfiléerna med den mixade grönsalladen och barbequesåsen.

Smaklig spis!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar