2

Hallå där, hur går det?

Nu var det länge sedan jag skrev om hur det går med min 5:2-diet. Ni som följer min blogg vet att jag sedan i januari provar 5:2-dieten, för att på så sätt bli av med de oönskade kilona. Kan så här lite mer än tre månader efter starten meddela att jag nått bättre resultat än jag kunnat drömma om. Vågen visar en total viktnedgång på hela 16,4 kg! Helt otroligt!

Jag har dock kommit fram till att det börjar bli lagom att plana ut min viktminskning och har från och med förra veckan gått över till att enbart köra en fastedag i veckan. Men nya 5:2-recept kommer inom kort, så fortsätt att följa mina inlägg. :)

Har även fortsatt med löpträningen, men på grund av sjukdomar och annat som kommit i vägen har träningen dessvärre inte varit 100% kontinuerlig. Men det kändes helt ok när jag jag sprang kvällens 3,5 km, så det går framåt. Är nu även anmäld till Lundaloppets 5 km-runda den 10 maj, så nu gäller det att ligga i hårdträning.

På återseende!


2 kommentarer :

  1. Glöm inte bra skor när du springer! Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut har jag det! Stretching efteråt är också viktigt. Måste säga att intervallträningen, det vill säga. att successivt utöka löpningen fungerar riktigt bra. Risken är att man annars går för hårt ut i början. Märker tydligt att flåset blir bättre och bättre, löptekniken likaså. Så nu kör vi järnet de sista 2 veckorna innan det är dags för Lundaloppet!

      Radera