0

Glaserade fläskkarréskivor med bulgursallad och barbequesås

Underbart gott!

4 personer
ca 1 tim och 30 min

Du behöver:
4 skivor benfri fläskkarré
grillkrydda

Glaze:
2 msk honung
1 msk soja
1 tsk pressad citronsaft

Bulgursallad:
ca 100 gram mixadxsallad
1 ask körsbärstomater
½ gurka
3 dl bulgur

Min frus goda barbequesås:
2 dl crème fraiche
ca 1 msk chilisås
ca 1 krm curry
ca 1 krm cayennepeppar
ca ½ msk olivolja
salt
nymalen svartpeppar

....GÖR SÅ HÄR....

Glaze
Gör så här:
1. Häll honungen i en skål.
2. Tillsätt soja och pressad citronsaft.
3. Rör om tills glazen är blank och fin.

Min frus goda barbequesås
Gör så här:
1. Häll upp crème fraiche i en skål.
2. Tillsätt chilisås, curry, cayennepeppar, olivolja, rör om försiktigt och smaksätt med salt och peppar.

Bulgursallad
Gör så här:
1. Koka bulgur enligt anvisningar på paketet.
2. Skölj och lägg den mixade salladen i en större skål.
3. Dela körsbärstomater i halvor och gurkan i mindre bitar.
4. Vänd ner bulgur i salladen och tillsätt tomat- och gurkbitar.

Fläskkarréskivor
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Krydda fläskkarréskivorna med grillkrydda och massera in grillkryddan i köttet.
3. Lägg köttet på en bakplåt klädd med bakplåtspapper och ställ in köttet mitt i ugnen i 30 min.
4. Vänd köttbitarna och låt stå i ugnen ytterligare 30 min.
5. Vänd köttbitarna och fördela glazen över köttbitarna.
6. Stek köttbitarna i ytterligare 25-30 min.

Servera fläskkarréskivorna med bulgursallad och barbequesås.

Smaklig spis!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar