2

Currydoftande kycklinggryta med broccoli och bacon

En riktigt god och snabblagad kycklinggryta.

4 personer
ca 30 min

Du behöver:
4 kycklingfiléer
1 pkt bacon (150 gram)
1 gul lök
1 röd paprika
1 broccoli
½ msk curry
ca 3 dl crème fraiche
salt
nymalen svartpeppar

....GÖR SÅ HÄR....

1. Strimla kycklingfiléerna.
2. Dela broccolin i mindre buketter, skär baconet i mindre bitar.
3. Hacka löken och strimla paprikan.
4. Bryn bacon med kycklingen i en gjutjärnsgryta.
5. Tillsätt lök, broccoli och paprika och fräs alltihop 1-2 min.
6. Strö över curry häll på crème fraiche och rör om.
7. Låt grytan småputtra i ett par minuter.
8. Smaka av med salt och nymalen svartpeppar.

Servera kycklinggrytan med nykokt vitt ris.

Smaklig spis!

2 kommentarer :

  1. Denna rätt provade vi också förra veckan. Dock ingen paprika och ingen curry eftersom jag har svårt för curry så vi ersatte den med cayenne och chili istället och det blev riktigt gott! Jag är som du märker ingen recept-slav utan tar mycket inspiration och istället för att avfärda receptet så ändrar jag om lite. Vi kommer garanterat att äta denna variant igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hannah! Jag håller med dig om att recept är till för att inspirera. Jag följer själv inte alltid recept till punkt och pricka utan modifierar gärna för att sätta min egen prägel på rätten, så även med de recept som jag delar med mig av här. Det är det som gör det så roligt med matlagning. Jag får testa med cayenne och chili nästa gång! :)

      Radera